Zagranica

ASA bada reklamę Nurofenu

Brytyjska Advertising Standards Authority potwierdziła podjęcie analizy prawnej reklam telewizyjnych środka przeciwbólowego Nurofen Express (Reckitt Benckiser), które były emitowane w lutym br.

ASA otrzymała 12 skarg na reklamę leku Nurofen Express tuż po ich lutowej emisji w niektórych stacjach telewizyjnych na Wyspach. Niedawno australijski sąd nakazał zawieszenie reklam, a nawet sprzedaży kilku farmaceutyków firmy Reckitt Benckiser, gdyż – zdaniem sędziów – wprowadzały one w błąd tamtejszych konsumentów.

Brytyjska ASA będzie teraz analizować prawdziwość użytego przez producenta sloganu, jakoby Nurofen Express “szybciej likwidował bóle głowy niż paracetamol lub ibuprofen”. Mocną inspiracją poczynań brytyjskiej ASA z pewnością były orzeczenia sądu australijskiego, który podważył prawdziwość claimów stosowanych przez Reckitt Benckiser na opakowaniach środków przeciwbólowych. Australijscy sędziowie orzekli, że pomimo rzekomych wyróżnień określonych farmaceutyków, np. na bóle kręgosłupa, na bóle miesiączkowe itp., w rzeczywistości ich skład był identyczny. Producent musi na mocy orzeczenia usunąć z aptek i sklepów wymienione leki w ciągu trzech miesięcy, możliwe jest także zasądzenie dodatkowych kar finansowych.

Od lipca br. globalny budżet marki Nurofen obsługuje Wieden & Kennedy London, która zwyciężyła w przetargu m.in. z Havas Worldwide, dotychczasową agencją.

(Campaignlive)