Zagranica

ASA negatywnie o reklamie Nurofenu

Na Wyspach reklama produktu z portfolio Reckitt Benckisera oceniona negatywnie.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FzouPv9qRl9I%22%7D
Kampania reklamowa marki Nurofen z portfolio Reckitt Benckisera została negatywnie oceniona przez instytucję samoregulacyjną ASA. Spot, zdaniem komisji, ma wprowadzać konsumentów w błąd.
Główną bohaterką jest kobieta, która cierpi na bóle pleców i lędźwi. Przyjmuje dawkę Ibuprofenu, którego działanie jest zobrazowane w spocie jako kolorowa kula, która dociera prosto do ośrodka bólu. Do ASA wpłynęło łącznie 18 skarg – konsumenci skarżyli się, że kampania wprowadza w błąd, bo Nurofen, którego główny składnik stanowi Ibuprofen, ma być lekiem ogólnie przeciwbólowym i przeciwzapalnym, więc substancja działa na cały organizm. 
Za kreację odpowiada Havas Worldwide London. Działania wystartowały w kwietniu.
Skargi dotyczyły tego, że spot nie podkreśla, że leki przeciwbólowe działają w taki sposób na cały ustrój, nie tylko na fragment. Brytyjski “watchdog” stwierdził, że reklama nie może być zatem pokazywana nadal w obecnej formie.

(Campaign)