Kraj

ATL Żubra ostatecznie przechodzi do PZL

Marka Kompanii Piwowarskiej wraca do agencji, która stworzyła niepowtarzalny format reklamowy.

ATL Żubra ostatecznie przechodzi do agencji PZL. W ostatnim czasie trwały rozmowy między Kompanią Piwowarską, G7 a PZL mające na celu przeniesienie działań ATL Żubra do PZL, po tym jak ta agencja odłączyła się od Grupy Leo Burnett. Strony porozumiały się i od kwietnia 2015 r. PZL przejmuje obsługę marki Żubr w zakresie ATL. Obsługa kampanii digitalowych oraz socialmediowych pozostaje w ramach obowiązków G7.

W maju 2014 r. w wyniku wygranego przetargu obsługa ATL i digital została powierzona przez Kompanię Piwowarską agencji G7 (Grupa Leo Burnett). Zgodnie z ustaleniami między Kompanią Piwowarską a agencją G7 w dotychczasowych pracach (od września 2014 r.) nad kreacją ATL dla marki uczestniczył również Iwo Zaniewski, dyrektor kreatywny agencji PZL (wówczas Grupa Leo Burnett). Kompania Piwowarska jeszcze na etapie negocjacji kontraktu zagwarantowała sobie możliwość wykorzystywania zasobów całej Grupy Leo Burnett, w tym G7, Leo Burnett i PZL. 

Żubr wraca do PZL po pięciu latach przerwy. PZL do 2010 r., przez siedem lat, obsługiwał markę i stworzył dla niej rozpoznawalny format reklamowy.