Kraj

Atmedia podnosi ceny prime time na wakacje

Prime time będzie 4 proc. droższy. Off-peak tańszy o 3 proc. w porównaniu z sierpniem ub.r.

Atmedia, biuro reklamy telewizji i nowych mediów, rozpoczyna sprzedaż czasu reklamowego na sierpień 2013 r. Cena 1 GRP w ofercie presales wynosi 1500 zł dla pasm off-peak (taniej o 3 proc. w stosunku do sierpnia ub.r.), a dla pasm prime time – 2100 zł (drożej o 4 proc.). Podobnie jak w poprzednich miesiącach średni koszt dotarcia zostaje utrzymany na poziomie ceny z 2012 r.

Już w I półroczu 2013 r. intensywność kampanii w stacjach tematycznych i tzw. nowych kanałach naziemnych wzrosła o 27 proc. (eq GRP w grupie 16-49 lat, reklama i sponsoring, źródło: Nielsen), podczas gdy w TVN, Polsacie, TVP1 i TVP2 spadła o 8 proc. – Cyfryzacja zdynamizowała proces zmian na rynku reklamy telewizyjnej. Marketerzy przenoszą budżety do stacji kablowo-satelitarnych i nowych naziemnych, utrzymując tym samym efektywność, a obniżając koszty – dodaje Marta Wiercińska, commercial director w Atmediach.