Kraj

Atrapy PZU w YouTube

K2 i ACR specjalnie dla kanału PZU w YouTube.

Ruszył kolejny etap kampanii marketingowej PZU pod hasłem “W ubezpieczeniach trzeba uważać na atrapy!”. Tym razem działania komunikacyjne opierają się na wykorzystaniu serwisu YouTube – https://www.youtube.com/atrapy.

Koncept przygotowała agencja K2 Internet, promocję w mediach interaktywnych zaplanowało ARC.

W ramach kampanii K2 przygotowała kreację do specjalnego kanału “Atrapy” w YouTube. Zaangażowano odbiorców w prostą grę i poprzez zaskoczenie pokazano im, że warto nauczyć się szybko odróżniać i znajdywać atrapy, gdyż pomyłka może wiele kosztować i spowodować dotkliwe w skutkach zniszczenia.

Użytkownik znajdzie w kanale cztery filmy wideo przedstawiające tętniące życiem miasto kręcone z wykorzystaniem obiektywów Tilt-shift i kilku atrap. Zadaniem usera jest znalezienie atrapy w tłumie i ruchu ulicznym – czyli kliknięcie w konkretny tag w filmie, w którym znajduje się atrapa. Nieznalezienie atrapy powoduje rozsypanie się strony YouTube, która też okazuje się atrapą.

Po udanym odnalezieniu atrapy użytkownik ogląda krótki przerywnik wyjaśniający, dlaczego warto uważać na atrapy, i przechodzi do następnego filmu – poziomu z wyższą skalą trudności. Użytkownik może porównać swój wynik – czas znalezienia atrapy – z rezultatami znajomych w portalu społecznościowym Facebook.

ACR zaplanowało wszystkie działania mediowe kampanii, m.in. promocję kanału w YouTube oraz w GDN (Google Display Network). Użyto takich formatów, jak: autoplayer, in video, promoted video oraz search.

Kampania w YouTube jest elementem prowadzonych od dwóch miesięcy działań reklamowych PZU (patrz MMP24 z 6 sierpnia). Kreację dwóch spotów reklamowych pt. “Warsztat” i “Tekturowe AC” przygotowała agencja Leo Burnett. Planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starlink.