Kraj

Aviva kończy współpracę z PZL

Po blisko trzech latach współpracy ubezpieczyciel rozstaje się z agencją, która przeprowadziła jego rebranding i wymyśliła Pana Pikusia.

Grupa ubezpieczeniowo-inwestycyjna Aviva (dawniej Commercial Union) po blisko trzech latach kończy współpracę z agencją reklamową PZL. Ani Dominika Kraśko-Białek, wiceprezes Avivy odpowiedzialna m.in. za marketing firmy, ani Jarosław Chludziński, dyr. zarządzający PZL, nie chcieli komentować powodów tej decyzji. Co więcej, marketer nie ujawnia, czy następstwem tego będzie rozpisanie przetargu na wybór agencji fullservice’owej, czy firma ma inną koncepcję.

Przypomnijmy: agencja PZL wygrała przetarg na obsługę Commercial Union w kwietniu 2009 r. i przygotowała kampanię zmieniającą markę CU na Aviva. Był to największy projekt marketingowo-reklamowy w dotychczasowej historii firmy ubezpieczeniowej. To PZL jest pomysłodawcą postaci Pana Pikusia, który stanowił humorystyczny kontrapunkt w reklamach ubezpieczyciela.

Od początku br. budżet mediowy Avivy obsługuje ZOG, który przejął go od Universal McCann w wyniku rozdania międzynarodowego.