Kraj

Marketing

Avon wraz z partnerami z kampanią przeciw przemocy seksualnej

Według policyjnych statystyk w Polsce dochodzi od 1800 do 2300 gwałtów rocznie, wg statystyk Niebieskiej Linii nawet 30 tys.

W tym roku, w ramach międzynarodowej akcji 16 Dni Przeciw Przemocy, Avon dołączył do kampanii „Możesz
mi powiedzieć”. Razem z Eweliną Flintą, inicjatorką akcji, oraz partnerami: Niebieską Linią, Fundacją
Feminoteka i Amnesty International, marka zwraca publiczną uwagę na problem przemocy seksualnej, by zainicjować zmianę w sposobie traktowania skrzywdzonych kobiet oraz upowszechniać numer Niebieskiej Linii (116 123) jako bezpiecznego kontaktu i bezpośredniego wsparcia dla tych, które doświadczyły tej tragedii i szukają pomocy.

Idea kampanii „Możesz mi powiedzieć” narodziła się po tym, jak Ewelina Flinta napisała emocjonalny utwór „Panno Chłód” dotykający problemu, jakim jest przenoszenie winy za gwałt na kobiety. Kampania społeczna „Możesz mi powiedzieć” porusza ten problem i stanowczo sprzeciwia się wiktymizacji kobiet. Według policyjnych statystyk w Polsce dochodzi od 1800 do 2300 gwałtów rocznie. Natomiast z danych Niebieskiej Linii, która oferuje pomoc kobietom doświadczającym przemocy, wynika, że jest ich o wiele więcej – nawet 30 tys.

Od 14 lat prowadzona jest kampania Avon Kontra Przemoc, w ramach której przekazano 3,5 mln zł organizacjom działającym na rzecz bezpieczeństwa kobiet. Od lat Avon współpracuje z Fundacją Feminoteka i Niebieską Linią, a udział w kampanii „Możesz mi powiedzieć” jest kontynuacją realizowania tej misji. Dzięki dotacjom od Avonu ponad 40 tys. kobiet otrzymało pomoc, dzwoniąc na numer Niebieskiej Linii.

Do kampanii #MozeszMiPowiedzieć, Avon przygotował specjalny zestaw z niebieską kredką Glimmerstick oraz przypinką „Powiedz STOP przemocy” w dwóch opcjach. Cały dochód ze sprzedaży zestawów zostanie przekazany na wsparcie Niebieskiej Linii. Zestawy są dostępne u Konsultantek Avon lub na stronie www.avon.pl.