Kraj

Badanie SW Research dla Everli: Święta inne niż w poprzednich latach

Blisko co drugi uczestnik badania deklaruje, że spędzi święta z najbliższą rodziną, ale bez seniorów, a niemal co piąty - w pojedynkę lub z partnerem. 12% nie kupi prezentów pod choinkę.

Badanie zrealizowane przez SW Research na zlecenie Everli – firmy specjalizującej się w zakupach spożywczych online – pokazuje, że tegoroczne Boże Narodzenie Polacy spędzą inaczej niż w poprzednich latach. Co dziesiąty respondent deklaruje, że spędzi święta tradycyjnie, w dużej grupie bliskich i krewnych, natomiast blisko co drugi uczestnik badania (47,3%) chce spotkać się tylko z najbliższą rodziną, ale bez seniorów, którzy są najbardziej podatni na zarażenie koronawirusem. Chcąc ograniczyć ryzyko zarażenia innych, 17,8% respondentów zamierza świąteczny czas spędzić w pojedynkę lub z partnerem/partnerką. Z badania dowiadujemy się też, że:

  • co piąty Polak po raz pierwszy przyrządzi samodzielnie kolację wigilijną;
  • 12% nie zamierza kupować prezentów;
  • blisko połowa zamierza zrobić zakupy świąteczne w tradycyjnych sklepach, 26% – połowę zakupów stacjonarnie, a połowę w e-sklepach, a więcej niż co dziesiąty z nas w większości online.

    Na święta najchętniej kupimy online produkty suche typu mąka i cukier (znajdą się w 37,7% zamówień), wodę i napoje (35,5%) oraz olej, majonez i sosy (32,4%). Wśród produktów, które mniej chętnie kupujemy w internecie, są ryby (11,7%) i świeże mięso (11,5%).

    Badanie planów świątecznych Polaków zostało zrealizowane na zlecenie Everli.pl przez instytut badawczy SW Research na grupie 1002 osób w dniach 24-27 listopada 2020 r.