Kraj

Bahlsen planuje silniejsze wsparcie swoich marek

Marketer chce zainwestować w 2012 r. w nowe produkty i projekty marketingowe.

Bahlsen Polska, właściciel takich marek ciastek jak Hit czy Krakuski, zamierza w przyszłym roku jeszcze intensywniej niż dotychczas inwestować we wsparcie swoich produktów i dalej umacniać ich pozycje rynkowe.

W porównaniu z rokiem 2010 rynek ciastek urósł pod względem ilościowym o 5 proc. i wartościowym o 7 proc. (Bahlsen za Nielsenem, Panel Handlu Detalicznego, Total Poland, MAT AS 2011 vs. MAT AS’2010). Jak mówi Scott Brankin, country manager w Bahlsenie, firma rozwija się szybciej niż kategoria ciastek i wafli bez produktów impulsowych.

Brankin zdradza, że dzięki wprowadzonym innowacjom oraz silnemu wsparciu reklamowemu i sprzedażowemu sprzedaż wolumenowa marek Bahslena wzrosła we wspomnianym okresie o 11 proc. dla marki Hit i o 7 proc. dla Krakusków.

W mijającym roku Bahlsen przeprowadził relaunch produktów z portfolio marki Leibniz. W herbatnikach 100 i 50 g zwiększono zawartość masła, a w linii Minis  – wielkość opakowania o 20 proc. dla Leibniz Minis Choco i o 30 proc. dla Leibniz Minis. Wiosną firma wprowadziła na rynek ciastka Hit Twist w dwóch wariantach smakowych Black & White i Crunchy Choco. Spore zmiany przeprowadzono też dla marki Krakuski – zmieniono logotyp i wizualizację opakowań. Krakuski poszerzyły też portfolio o nowy produkt – ciastka Duelki. Wszystkim działaniom towarzyszyło silne wsparcie promocyjne i reklamowe, w tym m.in. nowy spot reklamowy dla ciastek Hit. Bahlsen we wsparcie swoich produktów zainwestował w okresie od stycznia do października br. 13,2 mln zł (wg Kantar Media).

Scott Brankin twierdzi, że skoncentrowanie się głównego konkurenta, czyli Kraft Foods Polska, na segmencie ciastek (launch marki Oreo, wprowadzenie ciastek Milka) nie wpłynęło negatywnie na pozycję Bahlsena w tym segmencie rynku.

W nadchodzącym roku Bahlsen nie zamierza zwalniać tempa. W ofercie firmy mają pojawić się kolejne nowości, a marki otrzymają jeszcze silniejsze niż dotychczas wsparcie reklamowe. Brankin nie zdradza jednak, o ile firma zamierza zwiększyć wydatki na reklamę i aktywności promocyjne. Podobnie jak ostatnio Bahlsen będzie w kampaniach wykorzystywać reklamę telewizyjną, prasę handlową i konsumencką. Marka Hit ma podkreślić swoją obecność w internecie.

W tym roku Bahlsen pracował z agencją Gruppą66 Ogilvy w zakresie kreacji i domem mediowym MediaCom.