Kraj

Bank BPH przekonuje, że gra fair

Nowa komunikacja swoją prostotą ma udowadniać, że bank nie ma nic do ukrycia i klientów traktuje uczciwie

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FCTY314TWIDQ%3Fversion%3D3%26feature%3Dplayer_detailpage%22%7D

Bank BPH startuje w weekend z kampanią reklamową, która będzie otwarciem jego nowej platformy komunikacyjnej pt. „Fakty”. Ma ona pokazywać nowe pozycjonowanie banku i claim marki: „Po prostu fair”. Prostota ma ją wyróżniać wśród zalewu reklam innych banków, a jednocześnie odzwierciedlać, że w odróżnieniu od innych, Bank BPH ze swoimi klientami „gra fair”.

– Zależało nam by nasza komunikacja odróżniała się właśnie prostotą. Celowo nie chcieliśmy ‘fajerwerków’ w reklamach. Chcemy mówić wprost: co i za ile oferujemy. Dlatego nasze reklamy mają być jasne, proste i zrozumiałe, chcemy mówić językiem faktów – przekonuje Monika Brudło, dyrektor zarządzająca obszarem marketingu i komunikacji w Banku BPH. Szefowa marketingu nie ukrywa, że na przejrzystości i uczciwości w traktowaniu klientów bank chce budować wizerunek swojej marki: – To nie jest gołosłowna obietnica. Przejrzeliśmy całą naszą ofertę, produkt po produkcie, segment po segmencie i prowadzimy szereg działań aby uprościć warunki, zapisy i procedury tak, by były jak najbardziej zrozumiałe i przejrzyste. Ta praca wciąż trwa. Tworzymy tzw. rady klientów, zarówno indywidualnych jak i biznesowych, będziemy pracować także nad bardziej masową platformą wymiany komunikacji z klientami. Naprawdę zależy nam by słuchać co mówią nasi klienci. Będziemy reagowali na ich sugestie – przeanalizujemy je i rozważymy ich wykorzystanie – zapowiada dyr. Brudło.

Kampania reklamowa ruszy 24 lutego i ma być intensywna (telewizja – stacje ogólnopolskie i tematyczne; outdoor, w tym reklamy na witrynach placówek, prasa regionalna, internet.). Jej kreację przygotowała agencja Team One, która wygrała przetarg na obsługę banku w listopadzie ub.r., zaś planowaniem i zakupem mediów zajął się dom mediowy Starlink. Bank przewiduje, że jego tegoroczny budżet reklamowy będzie wyższy od ubiegłorocznego – o ile, tego szefowa marketingu nie ujawnia..

Marka BPH ma nieco ponad 30-proc. znajomość spontaniczną i nieco ponad 80-proc. wspomaganą. Według danych po III kwartale ub.r, Bank BPH obsługiwał łącznie ok. 1,4 mln klientów indywidualnych i firmowych, prowadził 707 tys. kont. W ub.r. otworzył  ich ok. 100 tys. i w tym roku liczy na co najmniej podobny wynik. Bank sprzedaje swoje produkty poprzez sieć 287 placówek własnych i 143 franczyzowe.