Zagranica

Barclays rozpisuje globalny przetarg na media

Gros inwestycji mediowych banku przypada na Wlk. Brytanię.

Bank Barclays startuje z przetargiem na obsługę globalnego budżetu mediowego. Jego wysokość szacowana jest na 40 mln funtów rocznie. W Wlk. Brytanii (na rynek ten przypada trzy czwarte światowych wydatków mediowych banku) marketer jest obsługiwany przez Walker Media.

Brief przetargowy obejmuje wszystkie marki Barclays, w tym Barclaycard (karty kredytowe; biznes ten również jest w rękach Walker Media), trafił w zeszłym tygodniu do wszystkich głównych sieci mediowych.

Barclays ma główną siedzibę w Wlk. Brytanii, ale działa też w ponad 50 krajach i zatrudnia łącznie 147,5 tys. pracowników.

Rynek oczekiwał rozpisania przetargu mediowego, po tym jak funkcję chief executive Barclay’s Group objął Bob Diamond, utrzymujący bliskie stosunki z Martinem Sorrellem, chief executive WPP Group. Przynajmniej jedna sieć mediowa z tego holdingu reklamowego została zaproszona do przetargu banku. Ze względu na konfliktowość klientów prawdopodobnie jest to Maxus (MediaCom pracuje dla RBS, Mindshare dla HSBC, a MEC – dla Lloyds TSB).

(na podst. www.brandrepublic.com)