Zagranica

Bayer zatrudnia Heiko Schippera

Koncern zatrudnia byłego szefa dywizji żywności dziecięcej Nestle, żeby zwrócić uwagę konsumentów na zagadnienia medyczne, a odciągnąć ich od suplementacji.

Firma Bayer zatrudniła menedżera, żeby przeciwdziałać “efektowi Amazona” – odpłynięcia konsumentów w kierunku kupna suplementów diety przez internet. Bayer chce przywrócić produktom medycznym stosowną rangę i w tym celu zatrudnia byłego szefa dywizji żywności dla dzieci Nestle – Heiko Schippera. Pokieruje on działem consumer health od 1 marca przyszłego roku, zastępując na tym stanowisku Erica Manna.
Bayer został zaskoczony błyskawicznym odpływem amerykańskich konsumentów do sklepów internetowych, a odbiło się to na obrotach renomowanych aptek. Główny rywal lekowy Bayera w obszarze OTC – GlaxoSmithKline – również zmaga się z tym problemem.
Liczne wstrząsy w segmencie są zapowiedzią dalszych zmian, które obejmą również segment leków na receptę. Amazon również chce być aktywny na rynku farmaceutyków.
Analitycy podkreślają znaczenie takich wydarzeń jak zakup przez
McKessona jednostki CVS Health Corp, która świadczy usługi dla firm farmaceutycznych. Amazon planuje również wdrożenie usługi, która umożliwia dostarczenie leków następnego dnia po ich zamówieniu. Analitycy są zdania, że ekspansja Amazona na rynku farmaceutycznym może spowodować długotrwałą zmianę w obszarze dostaw leków.

(Retail Update)