Zagranica

BBC StoryWorks przygotowało kampanię dla Huaweia

Kampania branded content chińskiej firmy pojawi się na różnych platformach BBC Worldwide.

Do współpracy reklamowej z BBC chińskiego producenta smartfonów nie zniechęciły programy emitowane przez nadawcę takie jak “Czy możemy ufać Huaweiowi” (w cyklu “Panorama”). Najnowsza kampania została stworzona przez BBC StoryWorks, agencję branded content działającą w ramach działu komercyjnego brytyjskiej stacji. Według Xaviera Wonga, globalnego dyrektora kreatywnego Huaweia, program ma być próbą wyjaśnienia czym ta firma “jest, skąd się wzięła i dokąd zmierza”.

Huawei współpracuje z BBC StoryWorks od trzech lat, stopniowo zwiększając skalę realizowanych projektów w miarę rosnących ambicji budowania globalnej świadomości marki. Wcześniejsze kampanie skupiały się na produktach i kwestiach technicznych, ale stopniowo Huawei zaczął wykazywać zainteresowanie tematami odwołującymi się do ludzkich emocji, takimi jak dążenie do doskonałości i bycia wyjątkowym. Według Nicoli Eliot, odpowiadającej w BBC StoryWorks za region Azji i Pacyfiku, w ciągu trzech lat nastąpił wzrost świadomości marki o 800 procent, a także wzrost o 60-80 proc. w ocenach Huaweia jako firmy innowacyjnej, dbającej o zrównoważony rozwój i łączącej ludzi.

Zespół StoryWorks ma nadzieję, że nowa kampania branded content pozwoli odbudować nadszarpniętą ostatnio reputację marki. Wyzwanie polega na tym, że ze względów prawnych niemożliwe jest odnoszenie się w takiej kampanii do konkretnych kwestii czy zarzutów, które pojawiły się w programach informacyjnych.

(TheDrum.com)