Kraj

Beniamin Schön dyrektorem ds. klienta i digitalu Castoramy

W nowej strategii Castorama kładzie silny nacisk na digital i customer experience.

Beniamin Schön, od lutego ub.r. zajmujący stanowisko dyrektora marketingu Castoramy, przyjął nowe obowiązki. Jego zadania poszerzono o nowe kompetencje i od tej pory pełni funkcję dyrektora ds. klienta i digitalu. Działy zajmujące się tymi kwestiami istniały w firmie wcześniej, teraz przeszły pod zarząd Beniamina Schöna.

Zmiana wynika z nowej strategii Castoramy, która chce zdecydowanie silniejszy nacisk położyć na działania w obszarach zarządzania doświadczeniem klientów w sklepach i w kanałach digital. W najbliższym czasie firma zapowiada w szczególności intensyfikację działań w kierunku rozwoju sprzedaży internetowej oraz optymalizacji jakości świadczonych usług z wykorzystaniem nowych technologii. Beniamin Schön będzie odpowiadał za dalszy rozwój narzędzi, w tym kanałów cyfrowych, dzięki którym oferta oraz wsparcie i usługi (poradnictwo) oferowane przez Castoramę stać się mają bardziej dostępne i łatwiejsze w wykorzystaniu.

Przez dwa ostatnie lata Castorama zaczęła mocno rozwijać sprzedaż internetową. W tym czasie wskaźnik ROPO, mówiący, jak wyglądają zachowania zakupowe klientów, którzy najpierw przeszukują ofertę na stronie castorama.pl, a następnie przekładają to na zakupy w sklepie stacjonarnym, wyraźnie się zmienił. Na koniec 2018 r. wyniósł 49,6 proc., co oznacza, że prawie połowa klientów odwiedzających sklepy Castorama przygotowuje się do zakupów, odwiedzając stronę internetową.

Następnym elementem budowania przewagi rynkowej ma być oferta zamawiania produktów click&collect. Wprowadzona w 2016 r. we wszystkich sklepach usługa ma być w najbliższym czasie udoskonalona.