Kraj

Biedronka organizuje quiz z bonami dla konsumentów w wyniku decyzji UOKiK

Bony o łącznej wartości 7,5 miliona złotych może zdobyć 500 tys. osób.

Biedronka organizuje quiz z bonami dla konsumentów w wyniku decyzji UOKiK
Sieć sklepów Biedronka wykonuje decyzję prezesa UOKiK Tomasz Chróstnego, który w marcu br. zobowiązał Jeronimo Martins Polska do zorganizowania  akcji edukacyjnej dla konsumentów. UOKiK podjął tą decyzję po rozpatrzeniu skarg konsumentów dotyczące akcji promocyjnych, w których można było otrzymać voucher zniżkowy na zakupy w zamian za wydanie określonej kwoty. Chodziło głównie o to, że w reklamach i materiałach promocyjnych pojawiały się informacje, że szczegóły akcji można poznać wchodząc na stronę internetową, tymczasem regulaminów tam nie było lub pojawiały się z opóźnieniem – nawet w ostatnim dniu akcji.

Szkolenie internetowe dostępne na stronie https://szkolenie.biedronka.pl/ dotyczy uprawnień konsumentów związanych z zakupami i korzystaniem z promocji w sklepach stacjonarnych. Po przejściu części szkoleniowej konsumenci rozwiązują quiz z 10 pytaniami. Szkolenie jest przeprowadzane  w czterech turach, startujących co tydzień (pierwsza ruszyła 20 września, ostatnia ruszy 12 października). Uczestnicy, którzy ukończą szkolenie (niezależnie od wyniku quizu) oraz podadzą numer telefonu komórkowego, otrzymają od organizatora bon rabatowy o wartości 15 złotych do wykorzystania w sklepach sieci Biedronka. Do rozdania jest 500 tys. bonów (po 125 tys. na turę).

Szczegóły zobowiązania właściciela sieci Biedronka opisane są w decyzji UOKIK z 2 marca br.

.