Kraj

Biegowa ofensywa Adidasa

Ubiegłoroczne działania przyniosły ponad 100-proc. wzrost sprzedaży w kategorii running.

Biegowa ofensywa Adidasa
Adidas Poland, zachęcony wynikami ostatnich działań, przygotowuje się do kolejnych aktywności w kategoriach running i women. Jak tłumaczy Patryk Cebartowski, brand activation manager w Adidas Poland, widać ogromny potencjał w rynku biegowym w Polsce. – Z naszych badań wynika, że osoby biegające powyżej pięciu lat w naszym kraju to jedynie 9 proc. biegaczy, a na rynkach bardziej rozwiniętych, np. Wielkiej Brytanii –  62 proc., czy Holandii – 48 proc. Jak widać, jest jeszcze spory potencjał, zwłaszcza że osoby dłużej biegające stopniowo stawiają na produkty trochę droższe, ale jednocześnie bardziej zaawansowane technologicznie, takie jak te marki Adidas – mówi Cebartowski. Jednocześnie podkreśla, że spore możliwości drzemią w grupie kobiet. Dlatego od kilku sezonów oferta produktowa Adidasa jest dużo bardziej kolorowa. – Kobiety w dużej mierze “kupują” zmysłem wzroku, a funkcjonalność jest tu jedynie ważna, by “usprawiedliwić” decyzję zakupową. Stąd też nasza komunikacja marketingowa do kobiet zbudowana jest wokół atrakcyjności naszych kolekcji i inspiracji do tworzenia różnych zestawów, a mniej na bazie technologii, w jakie wyposażone są nasze produkty – dodaje Cebartowski.

Przypomnijmy, że w tym roku marketer skoncentrował się na kategoriach running i women. Te dwie grupy były najmocniej wspierane komunikacyjnie, czego efektem były kampanie “Boost” (kategoria running) oraz „All in for #mygirls” (kategoria women). Największym wydarzeniem produktowym było wprowadzenie na rynek butów Energy Boost wspartych kampanią w TV, internecie (z dużym naciskiem na media społecznościowe), a także sponsoring Półmaratonu Warszawskiego. Efektem tych działań był wzrost sprzedaży produktów running w stosunku do ub.r. o 102 proc.

Ostatnio firma zapowiedziała wprowadzenie do oferty kolejnej innowacji – butów Springblade, które w Polsce mają się pojawić w ciągu kilku miesięcy. Na razie marketer nie podaje szczegółów na temat ich wsparcia reklamowego.

Przy realizacji działań reklamowych Adidas współpracuje z domem mediowym Carat. Adaptacje marketer realizuje we własnym zakresie.