Zagranica

Bill Bailey twarzą kampanii społecznej w Wielkiej Brytanii

Tym razem mieszkańcy Wysp namawiani są do regularnych badań, które mogą zapobiec rozwojowi raka prostaty.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2F0AhPkKdDvhw%22%7D
Fundacja Prostate Cancer UK rozpoczęła kampanię promującą wczesne diagnozowanie i profilaktykę leczenia raka prostaty. Twarzą kampanii został Bill Bailey, aktor komediowy i muzyk.

Fundacja Prostate Cancer UK ma zachęcać do ofiarowywania datków na finansowanie leków i profilaktyki choroby. Zachęca również do przełamania tabu i rozmów o problemie.

W minutowym spocie kampanii fundacja podkreśla, że w Anglii jeden na dziewięciu mężczyzn choruje na raka prostaty, podczas gdy jedna na osiem kobiet – na raka piersi. Mimo tych danych badania w kierunku diagnozy raka gruczołu krokowego mają obcięte dotacje aż o 17 mln funtów (w poprzednim roku ta kwota wynosiła 41,6 mln funtów).
Rak gruczołku krokowego jest jednym z najczęstszych u mężczyzn i zbliża się do wskaźnika alarmowego. Naukowcy prognozują, że apogeum zachorowań przypadnie na 2030 r. Decydenci z fundacji wskazują na konieczność zbudowania tak samo mocnej świadomości konieczności profilaktyki raka prostaty jak w przypadku raka piersi u kobiet czy raka szyjki macicy. Działania mają również na celu diametralną zmianę w świadomości mężczyzn.

Spot z Baileyem pojawi się w telewizji i mediach cyfrowych. Reklamy pojawią się również w prasie drukowanej.  Kampania będzie realizowana do marca. To pierwsza tak duża kampania fundacji od momentu jej powstania.