Kraj

Biznes Agory wciąż mocno cierpi z powodu epidemii

Po dziewięciu miesiącach przychody grupy są o 30% niższe niż w ub.r.

Grupa Agora SA, wydawca prasowy, internetowy, właściciel sieci rozgłośni radiowych, a także firmy reklamy zewnętrznej AMS oraz sieci kin Helios, mocno odczuwa skutki epidemia koronawirusa (COVID-19). Jej przychody po dziewięciu miesiącach br. wyniosły 612 mln zł i były o 30% niższe niż w ub.r.

Z powodu zamknięcia kin przychody segmentu filmowego i książkowego były niższe o 44% i wyniosły 205 mln zł.

Przychody firmy reklamy zewnętrznej AMS (OOH) były niższe o 39% i wyniosły 79 mln zł.

Sprzedaż reklam w prasie zmalała o 36% i wyniosła 40 mln zł. Z kolei sprzedaż usług poligraficznych zmalała o 40% i wyniosła 22 mln zł. Cały biznes prasowy wydawcy odnotował spadek o 25%, do 143 mln zł.

Sprzedaż reklam w rozgłośniach radiowych Agory zmalała o 16%, a cały biznes radiowy stracił 20% i przyniósł 60,5 mln zł.

Natomiast wartość biznesu internetowego Agory (głównie sprzedaż reklam) wzrosła w tym roku o 1,3% do 136 mln zł.