Kraj

Blue Media z raportem o postawach ekologicznych Polek i Polaków

Ponad połowa (54%) respondentów jest za radykalnym ograniczeniem ilości opakowań i produktów z plastiku - wynika m.in. z badania.

Blue Media z raportem o postawach ekologicznych Polek i Polaków
Trzy na cztery osoby w badaniu dla Blue Media (dostawcy rozwiązań płatniczych) zgadzają się, że mamy na świecie do czynienia z kryzysem klimatycznym. Przeciwnego zdania jest co dziesiąty badany. Tylko jeden na dziesięciu badanych utrzymuje, że ludzie robią wystarczająco dużo, aby troszczyć się o środowisko naturalne. Ponad 70% uważa, że należałoby robić więcej.

54% badanych Polek i Polaków (częściej kobiety i osoby starsze) zgadza się ze stwierdzeniem, że należy radykalnie ograniczyć opakowania i produkty plastikowe. Czterech na dziesięciu respondentów deklaruje, że byłoby gotowych zapłacić wyższą cenę za kupowane produkty, gdyby miały one opakowanie inne niż plastikowe. Wskaźnik ten wzrósł w porównaniu z 2020 r. o 5 pkt proc. Zdecydowana większość respondentów (85%) deklaruje, że zrezygnowałaby z plastikowych opakowań napojów na rzecz szklanych butelek, gdyby system ich odbioru był wygodny. Zgodnie z zapowiedziami rządu system kaucji doliczanych do zakupu szklanych butelek o pojemności do 1,5 l oraz plastikowych o pojemności do 3 l ruszy w 2022 r. Dwie trzecie (67%) badanych byłoby też gotowych odejść od plastikowych opakowań jednorazowych (na mięso, ser czy kosmetyki) na rzecz opakowań wielokrotnego użytku.

Pełny raport jest do pobrania bezpłatnie tutaj.

Badanie CAWI na internetowym panelu badawczym zostało zrealizowane dla Blue Media przez agencję Satisface. Objęło 1141 wywiadów na reprezentatywnej próbie ogólnopolskiej respondentów w wieku 18-65 lat.