
W ramach międzynarodowej kampanii “Women at the Wheel” powstał 3-minutowy film, pokazujący stereotypy, z jakimi się mierzą, prowadząc samochód, i przekonujący, że “więcej kobiet za kierownicą to lepsze i bezpieczniejsze przejazdy dla wszystkich”. Bolt ogłosił też inwestycję 2,5 mln euro we wsparcie kobiet chcących wybrać ten zawód.
Według badania przeprowadzonego przez firmę na próbie 2 tys. kobiet w czterech krajach Europy i Afryki, chociaż zdecydowana większość (93%) kobiet zadeklarowała, że w ostatnim czasie szukała nowych możliwości zarobkowych, tylko 7,2% rozważało pracę jako kierowca na platformie takiej jak Bolt dla uzyskania dodatkowych dochodów.
– Kobiety są niedostatecznie reprezentowane w wielu sferach społeczeństwa, ale w sektorze transportowym nierówność jest szczególnie widoczna – mówi Venus Lim, dyrektor ds. centralnych operacji w Bolt. – Istnieje wiele powodów, dla których kobiety nie rozważają pracy jako kierowca, a ta kampania ma na celu podniesienie świadomości na temat niektórych uprzedzeń wobec kierowczyń i ułatwienie paniom dostępu do elastycznej, niezależnej pracy za pośrednictwem np. aplikacji Bolt – dodaje Lim.
Firma stworzyła na potrzeby kampanii podstronę w swoim serwisie internetowym pod adresem bolt.eu/en/driver/women/, gdzie można m.in. zobaczyć wspomniany wyżej film.