Kraj

Bounty Brands przejmuje Profi

Firma FMCG kontynuuje poszerzanie działalności.

Bounty Brands Holdings Limited (Bounty Brands) poinformował, że przejmuje Profi. Biuro prasowe firmy przekonuje, że ma w portfelu wiodące marki sprzedawane w ponad 40 krajach. Profi to jeden z największych polskich producentów pasztetów, dań gotowych i zup gotowych przeznaczonych do bezpośredniego spożycia.
Bounty Brands zamierza przyspieszyć wzrost Profi w kategoriach m.in. zup świeżych i potraw lunchowych.
Spółka Profi zatrudnia ponad 300 osób i ma zakład produkcyjny w Grabowie nad Prosną w województwie wielkopolskim. W 2016 r. przychody Profi wyniosły ponad 115 mln zł.
Przejęcie Profi to kolejny krok w ekspansji Bounty Brands w regionie Europy Środkowo-Wschodniej i trzecia duża transakcja zrealizowana w Polsce w ostatnich dwóch latach. Do wcześniejszych przejęć Bounty Brands w Polsce zalicza się akwizycja Sonko (MMP24 z 26 września), lidera na rynku wafli ryżowych i zdrowych przekąsek, oraz Stella Pack, wiodącego polskiego producenta i dystrybutora recyklingowych worków na śmieci i innych artykułów gospodarstwa domowego z tworzyw sztucznych.
Przejęcie Profi oznacza również dalszy rozwój portfela Bounty Brands w sektorze spożywczym, w którym znajdują się takie kluczowe południowoafrykańskie marki jak Serena (oliwa z oliwek, ocet balsamiczny i inne produkty kuchni śródziemnomorskiej), Liberty Select (puszkowane owoce i warzywa), Offenau (ogórki konserwowe i inne piklowane warzywa) czy Sea Queen (puszkowane ryby).
Warunkiem finalizacji transakcji jest zgoda Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK).