Kraj

Branża mediów i reklamy wspólnie w ramach kampanii na rzecz osób z zespołem Downa

Ruszyła druga ogólnopolska kampania społeczna #ZespolKolorowychSkarpetek.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FjJEzFqWkXNo%22%7D
Wystartowała druga odsłona kampanii pod hasłem #ZespolKolorowychSkarpetek z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa.
Pomysłodawczynią i organizatorką akcji jest Kaja Bielawska, której siostra Monika cierpi na zespół Downa. Obie panie były niejednokrotnie świadkami piętnowania chorych z zespołem Downa. Stało się to impulsem do zainicjowania ogólnopolskiej akcji edukacyjnej mającej na celu uświadomienie Polakom, że osoby z zespołem Downa mają takie same potrzeby jak osoby pełnosprawne. Oczekują szacunku, tolerancji i akceptacji.
Kampania realizowana jest w marcu z okazji Światowego Dnia Osób z zespołem Downa (21 marca). Główną jej osią jest spot obalający stereotypy związane z zespołem Downa. Do akcji zaproszono 8 osób z trisomią 21, które podzieliły się swoimi doświadczeniami, opowiedziały, co dla nich znaczy zespół Downa, jakie mają pasje i marzenia. Znakiem rozpoznawczym kampanii jest hasztag #ZespolKolorowychSkarpetek.
Aby włączyć się do akcji i okazać solidarność z osobami dotkniętymi wadą genetyczną wystarczy udostępnić w mediach społecznościowych zdjęcie w kolorowych skarpetkach nie do pary, symbolizujących różnorodność genetyczną z hasztagiem #ZespolKolorowychSkarpetek.
Kampania realizowana jest pro bono dla Stowarzyszenia Rodzin i Opiekunów osób z zespołem Downa „Bardziej Kochani”. Spoty można obejrzeć w telewizji, w kanałach należących do TVP oraz w internecie, między innymi w serwisach VoD.
Z każdego zakupu skarpetek w dniu 21.03.2019 na stronie Many Mornings firma przeznaczy 21% zysku na wsparcie Stowarzyszenia.
Za pomysł, produkcję i koordynację kampanii odpowiada Kaja Bielawska, PR i marketing manager z agencji Resolution.
Za kreację odpowiada Tribal Media. Solski Communications prowadzi działania PR oraz działania z influencerami.
Do kampanii dołączyła szeroka grupa wydawców: Grupa Sarigato, Gazeta.pl, YOC, VeoVee, WidWe, Tarsago, EmailNetwork, Converters, Audience Network, We Love Media, RoyalAd. “Dziękuję wszystkim, którzy dołączyli do akcji. To niesamowite, jak zaangażowani społecznie są reprezentanci branży marketingowo-reklamowej” – dodaje Bielawska.