W pierwszej połowie 2015 r. branża odzieżowa wydała ponad 96 mln zł na promocję. To wzrost o 23 proc. w stosunku do pierwszych sześciu miesięcy 2014 r. – wynika z analizy domu mediowego Codemedia.
Firmy działające w branży modowej najczęściej reklamowały swoje produkty w magazynach, gdzie w analizowanym okresie ulokowały 62 proc. swoich budżetów marketingowych, czyli ponad 60 mln zł. To wzrost o 41 proc. w stosunku do analogicznego okresu 2014 r.
15 proc. budżetów firmy zainwestowały w kampanie telewizyjne. Oznacza to spadek o 9 proc. Firmy lokowały największe budżety w czołowych stacjach: TVN, Polsacie, TVP1 i TVP2. Z kanałów tematycznych najczęściej wybierany był Discovery Channel.
Po 8 proc. z 96 mln zł trafiło zarówno do internetu, jak i OOH. Po 2 proc. firmy zainwestowały w takie kanały jak gazety, kino i radio.
Codemedia swoją analizę przygotowała na podstawie danych Kantar Media i Nielsen Audience Measurement.