Kraj

Bricomarche rozwija sieć Bricomatów

Do końca 2021 r. Bricomaty staną przy wszystkich sklepach Bricomarche.

Bricomarchce od roku rozwija sieć automatów zlokalizowanych przed sklepami, w których można odebrać także wielkogabarytowe przesyłki w systemie 24/7. Obecnie na polskim rynku są dostępne 24 Bricomaty, a celem sieci jest, by do końca przyszłego roku były one obecne obok każdego supermarketu Bricomarché.

Najpopularniejszymi formami odbioru zakupów online są: boksy (69%) i dostawa kurierska (67%) – wynika z badania “Zwyczaje remontowe Polaków. Czy produkty do remontu i wykończenia wnętrz kupujemy online?” przeprowadzonego na zlecenie sieci Bricomarché. W przypadku produktów do remontu i wyposażenia wnętrz kupionych w Internecie, wyraźnie widoczne jest większe zainteresowanie odbiorem za pośrednictwem kuriera – 68% – niż w specjalnych boksach – 20%.

Specjalne automaty jako preferowany sposób odbioru zamówień wskazało 77% osób od 25. do 34. roku życia i 55% osób powyżej 60. roku życia. Patrząc na wszystkie grupy wiekowe, to rozwiązanie wybiera 69% Polaków. Dzięki Bricomatom można odebrać towary o dużych gabarytach, takie jak np. drzwi czy płyty OSB w dowolnym momencie. Co 5. paczka w Bricomacie jest odbierana w ciągu godziny od powiadomienia. Z danych zgromadzonych przez sieć Bricomarché w okresie trzech pierwszych kwartałów 2020 r. wynika, że klienci najczęściej odbierają swoje zamówienia między godziną 18.00 a 18.59 – wówczas odbierane jest około 30% paczek. Drugą najpopularniejszą porą jest czas od 15.00 do 15.59. Na odbiór zamówień klienci najchętniej wybierają sobotę.