Kraj

BRiH TVP bez Zbigniewa Badziaka

Odejście Zbigniewa Badziaka z TVP według analityków rynku może być niebezpieczne dla interesów nadawcy publicznego i rynku reklamy telewizyjnej.

Odejście Zbigniewa Badziaka, dyrektora BRiH TVP, w ocenie specjalistów rynku może być niebezpieczne dla przyszłych wyników publicznego nadawcy. Przypomnijmy, że o jego odejściu informowaliśmy we wczorajszym “MMP24”. Jak mówi Jakub Bierzyński, CEO OMG, to zła wiadomość dla TVP i jej klientów reklamowych.

– Trudno nazwać TVP oazą spokoju, jeżeli chodzi o kluczowych menedżerów. Wieloletnie kierowanie przez Zbigniewa Badziaka stanowiła opokę dla działu handlowego, który pracował według typowo komercyjnych zasad, konsekwentnie i profesjonalnie, generując odpowiednie przychody. Klienci mogli być pewni, że polityka handlowa nie będzie ulegała zmianom mimo zawirowań w zarządzie TVP. Jeśli jego następca będzie pochodził z nadania politycznego, to spółka może mieć problem – dodaje Bierzyński.

Podobnego zdania jest także Jakub Benke, country chairman VivaKi, który podkreśla, że Badziak był ostatnią w biurze reklamy osobą z wiedzą i doświadczeniem niezbędnymi do prowadzenia negocjacji dużych kontraktów z domami mediowymi. – Znając siatkę płac w BRiH TVP, trudno będzie spółce znaleźć następcę z odpowiednimi, bardzo specjalistycznymi kompetencjami, tym bardziej że takich osób jest w Polsce w sumie około dziesięciu. Należy więc brać pod uwagę ryzyko destabilizacji polityki cenowej i szeregu nieracjonalnych posunięć TVP – podkreśla Benke.

– Odejście Zbyszka Badziaka z Telewizji Polskiej będzie dla rynku reklamowego tym, czym dla widzów było zniknięcie „Teleranka” z ramówki stacji. To ekspert w swoim fachu, wytrawny dyplomata, a do tej pory także gwarant stabilności BRIH TVP – podsumowuje Maria Wajda, dyr. zarządzająca polskiego biura Atmedia.

Sam zainteresowany na razie nie zdradza swoich planów zawodowych. Podkreśla jednak, że nie zamierza zrywać kontaktu z branżą telewizyjno-reklamową, a także producencką. BRiH TVP będzie kierował do końca tego roku. Jego zdaniem dział handlowy jest dobrze przygotowany do przyszłorocznych negocjacji oraz przejścia na nowy system badań telemetrycznych, realizowanych przez Nielsen Audience Measurement.