Zagranica

Brytyjczycy nie chcą polskiej Red Army

Polska wódka marki Red Army firmy Bartex ze względu na kontrowersyjne opakowanie musi zniknąć z brytyjskiego rynku - orzekł tamtejszy regulator.

Brytyjczycy nie chcą polskiej Red Army
Na straży odpowiedzialnej sprzedaży alkoholu w wielkiej Brytanii od 1989 r. stoi organizacja producentów The Portman Group. Wódka Red Army jest dostępna w plastikowych butelkach w kształcie karabinu kałasznikow, w drewnianej skrzyni z 6 kieliszkami z logo Red Army oraz wódką ziołową w butelce w kształcie granata o poj 0,2 l. Na tę formę sprzedaży polskiego trunku poskarżyła się organizacja kupiecka z Irlandii Północnej. The Portman Grup stwierdziło, że “opakowanie oraz nazwa marki są nieodpowiednie dla napoju alkoholowego, sam zaś karabin AK-47 symbolizuje terror i przemoc”. Przedstawiciel Barteksu daremnie argumentował, że produkt traktowany jest jako forma prezentu i że z promocją przemocy nie ma nic wspólnego. The Portman Group nakazał  polskiemu producentowi wymianę opakowań do 19 czerwca. Jeśli Bartex tego nie zrobi, Red Army na zawsze zniknie z brytyjskich sklepów.