Zagranica

Brytyjski start-up HungryPanda pozyskuje 70 mln dol. od inwestorów

Firma działająca obecnie w 47 miastach w Wielkiej Brytanii, Francji, Stanach Zjednoczonych, Kanadzie, Australii i Nowej Zelandii, adresuje ofertę do właścicieli i klientów chińskich restauracji.

Start-up HungryPanda założony w Nottingham w Wielkiej Brytanii w 2017 r. zamknął właśnie rundę finansowania serii C o wartości 70 mln dol. prowadzoną przez Kinnevik – fundusz inwestujący w spółki wzrostowe wraz z Piton Capital, VNV Global i BurdaPrincipal Investments oraz istniejącymi inwestorami 83North i Felix Capital. Wcześniej start-up pozyskał 20 mln dol. w lutym br. Według danych spółki urosła ona 30-krotnie w ciągu trzech lat pod względem wolumenu sprzedaży brutto.

Obaj inwestorzy HungryPanda z serii B – Felix i 83North – wsparli także innych europejskich graczy na rynku food delivery. Laurel Bowden z 83North zasiada w zarządzie firmy Wolt z siedzibą w Helsinkach, a wcześniej kierowała inwestycją firmy w Just Eat. Felix jest inwestorem w londyńskim Deliveroo i francuskim start-upie dostarczającym jedzenie Frichti.

Swoją bazę odbiorców na sześciu rynkach HungryPanda ocenia na 10 milionów osób. Platforma prowadzona w języku angielskim i mandaryńskim zaczęła od współpracy z chińskimi restauracjami (często jako jedyny agregator zamówień), przyjmując płatności za zamówienia poprzez serwisy Alipay i WeChat. Korzystając z trendu wzrostowego e-zakupów podczas pandemii, znacząco rozwinęła także dostawy zakupów ze sklepów spożywczych dla chińskojęzycznych konsumentów.

Spółka zamierza umocnić swoją pozycję wśród chińskich społeczności w Stanach Zjednoczonych, Kanadzie i Australii oraz podwoić liczbę zatrudnionych do 1 tys. Obecnie działa w 18 miastach w Wielkiej Brytanii, 17 w Stanach Zjednoczonych, 4 w Australii, 2 w Kanadzie (Toronto i Vancouver) oraz po 1 we Francji (Paryż) i Nowej Zelandii (Auckland).