Zagranica

BudLight wraca na rynek brytyjski

Po 16 latach nieobecności marka piwa przechodzi relaunch.

BudLight wraca na rynek brytyjski
Marka piwa BudLight po 16 latach nieobecności wraca na rynek brytyjski. Ostatnia próba relaunchu marki zakończyła się niepowodzeniem.
Piwo trafiło do sprzedaży w całej Wielkiej Brytanii pod koniec ubiegłego tygodnia. BudLight ma charakteryzować się mniejszą zawartością alkoholu niż flagowa marka ABV Budweiser – na poziomie 3,5 proc. – i ma zawierać 27 kalorii na 100 ml. Relaunch marki stanowi specyficzne wyzwanie dla specjalistów od komunikacji: mimo wieloletniej nieobecności na rynku brytyjskim marka wykazała brand awarness na poziomie 63 proc. Ma to być zarówno szansą, jak i wyzwaniem. Badania pokazały, że w Wielkiej Brytanii istnieje zapotrzebowanie na zaistnienie właśnie tej marki na rynku, z drugiej strony: prawie 20 lat nieobecności na rynku wiąże się z niebezpieczeństwem odrzucenia.
Lekkie piwa zazwyczaj na brytyjskim rynku miały się gorzej niż na przykład w Stanach. Według danych Mintela 56 proc. dorosłych w Wielkiej Brytanii woli pić mniej piwa cięższego niż więcej lekkich “zamienników”,
preferencje te jednak powoli zmieniają się. Dane z Mintela pokazują, że odsetek osób pijących niskoalkoholowe piwo, shandies i radlery wzrósł z 12 proc. w 2015 r. do 14 proc. w ub.r. Liczba pijących piwo bezalkoholowe również wzrosła z 10 proc. w 2015 r. do 12 proc. w roku minionym.
Szczegóły kampanii marketingowej trzymane są w tajemnicy. Wiadomo tylko, że działania wystartują w połowie marca. Na razie marketer intensywnie pracuje nad dystrybucją produktu. Firma rozbudowuje również zespół, który ma panować nad obecnością marki w social mediach – Snapchacie, Facebooku i Instagramie. W czerwcu kampania ma mieć odsłony w telewizji. Działania będą koncentrować się na wprowadzeniu osobowości marki i budowie wielopoziomowej historii.

(Marketing Week)