Przetargi

Budżet mediowy Lidla i Kauflandu nie trafi jednak do OMD?

Przedstawiciele Lidla przekazali nam, że obecnie trwają jeszcze rozmowy z agencjami, a dokumenty nie są jeszcze podpisane.

Schwarz Gruppe, właściciel sieci Lidl i Kaufland, po ogłoszeniu informacji o wyborze OMD jako swojej nowej agencji mediowej może z nią jednak nie podpisać umowy – wynika z naszych ustaleń. Według informacji, które pozyskaliśmy, Lidl i Kaufland rozważają powrót do swoich poprzednich agencji – Lidl do Havas Media, Kaufland do The Media Insight (część Mindshare). Zmiana decyzji marketera następuje już po pierwszych rozmowach OMD z biurami reklamy w sprawie zakupu mediów dla klienta. Przedstawiciele Lidla przekazali nam, że obecnie trwają  rozmowy z agencjami, a dokumenty nie są jeszcze podpisane. Przypomnijmy, że Lidl potwierdził nam wybór OMD 21 stycznia. Havas Media i The Media Insight nie komentują tej sprawy, tak wynika jednak z informacji, jakie dotarły już do części biur reklamy.

W ub.r. Lidl wydał na reklamę TV ponad 681 mln zł i był drugim – po Aflofarmie, największym reklamodawcą telewizyjnym. Kaufland zainwestował w tym czasie w telewizji 173 mln zł (za Nielsenem).