Kraj

Budżety powyżej 5 mln zł do indywidualnych negocjacji w TVP

Biuro Reklamy TVP informuje reklamodawców o zmianach w polityce handlowej na przyszły rok. Największą z nich będzie wprowadzenie pięciu klastrów.

Jak informowaliśmy we wczorajszym wydaniu MMP24, z początkiem 2015 r. Biuro Reklamy TVP wprowadzi nową politykę handlową. W ofercie pojawiają się tzw. klastry, a to oznacza, że wielkość rabatu uzależniona będzie teraz od wielkości budżetu klienckiego. Według naszych informacji biuro wprowadzi pięć podstawowych klastrów – budżety do 1 mln zł, budżety w wysokości 1-2 mln zł, 2-3 mln zł, 3-4 mln zł oraz 4-5 mln zł. W przypadku najniższego progu przewiduje podstawowy rabat na poziomie 32 proc., a w przypadku ostatniego klastra – 42 proc. Wyższe budżety będą podlegały osobnym negocjacjom. TVP prognozuje, że rynek reklamy TV wzrośnie w 2015 r. o 5 proc.  
Przypomnijmy, że TVP jest nadawcą 13 kanałów, oprócz głównych stacji TVP1 i TVP2 również stacji tematycznych, m.in. TVP Kultura, TVP Rozrywka, TVP Sport i TVP Seriale. Główne anteny TVP w okresie od stycznia do listopada br. miały 15,6-proc. udział w czasie oglądania grupy komercyjnej, rok wcześniej w tym samym czasie było to blisko 18 proc. (dane: Nielsen).