Zagranica

Burberry notuje w Wielkiej Brytanii drastyczne spadki sprzedaży

Z powodu pandemii luksusowa marka odnotowała 45-proc. spadek sprzedaży.

Luksusowa marka odzieżowa Burberry w Wielkiej Brytanii odnotowała drastyczny spadek sprzedaży. Sprzedaż Burberry spadła o 45% w pierwszym kwartale 2020 r. do 257 mln funtów brytyjskich z powodu spadku popytu na dobra luksusowe spowodowanego przez COVID-19.
Dyrektor generalny Burberry Marco Gobbetti mówi, że spodziewa się powrotu do poziomów sprzedaży sprzed kryzysu wraz z wznowieniem możliwości odbywania podróży zagranicznych. Wskazał też jednak, że w czerwcu sprzedaż globalna odnotowała spadek o 20%, ale popyt na towary luksusowe marki wzrósł w Chinach i Korei.
Szefostwo Burberry nie ukrywa jednak, że będzie redukował miejsca pracy w celu usprawnienia działalności firmy – spółka chce zaoszczędzić ok. 35 mln funtów w 2021 r. Firma kontynuuje również decyzję o utworzeniu trzech nowych jednostek biznesowych obejmujących odzież gotową do noszenia, a także akcesoria i buty.
 
(Marketing Week)