Zagranica

Burberry zwiększy nakłady na marketing

Marketer jest zadowolony ze świątecznego piku sprzedażowego.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FzBg_HjTURjU%22%7D
Burberry zapowiada zwiększenie nakładów na marketing online i cyfrowe innowacje. Decyzja została podjęta po satysfakcjonujących wynikach sprzedażowych w okresie przedświątecznym i świątecznym.

Zdaniem marketera wyemitowana w listopadzie kampania telewizyjna dla linii Burberry Brit Rhythm oddziałała na pozostałe produkty za pomocą efektu halo. Przychody ze sprzedaży detalicznej w okresie trzech miesięcy do 31 grudnia wzrosły o 14 proc. – do 528 mln funtów, podczas gdy w analogicznym okresie w 2012 r. zanotowano niespełna 12-proc. wzrost.

Firma uważa, że na sprzedaż mają wpływ również innowacje cyfrowe i działania online – dodawanie kolejnych wersji językowych strony, tworzenie nowych witryn i aplikacji.

Już drugi rok z kolei Burberry odnotowuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży w rejonie Azji i Pacyfiku – na czele z Chinami i Koreą Płd.

(Marketing Week)