Burberry zapowiada zwiększenie nakładów na marketing online i cyfrowe innowacje. Decyzja została podjęta po satysfakcjonujących wynikach sprzedażowych w okresie przedświątecznym i świątecznym.
Zdaniem marketera wyemitowana w listopadzie kampania telewizyjna dla linii Burberry Brit Rhythm oddziałała na pozostałe produkty za pomocą efektu halo. Przychody ze sprzedaży detalicznej w okresie trzech miesięcy do 31 grudnia wzrosły o 14 proc. – do 528 mln funtów, podczas gdy w analogicznym okresie w 2012 r. zanotowano niespełna 12-proc. wzrost.
Firma uważa, że na sprzedaż mają wpływ również innowacje cyfrowe i działania online – dodawanie kolejnych wersji językowych strony, tworzenie nowych witryn i aplikacji.
Już drugi rok z kolei Burberry odnotowuje dwucyfrowy wzrost sprzedaży w rejonie Azji i Pacyfiku – na czele z Chinami i Koreą Płd.
(Marketing Week)