Kraj

Media

Top news

Burda Media Polska przejmuje działalność Edipresse

- Polska pozostaje dla nas kluczowym rynkiem, a ta transakcja pozwala nam przyspieszyć naszą transformację cyfrową i wraz z naszymi głównymi markami wydawniczymi stworzyć nową siłę w kobiecych segmentach Luxury i Lifestyle - mówi Tom Bureau, CEO Burda International.

Maciej Klepacki od 1 lipca 2022 CEO Burda Media Polska

Burda Media Polska (BMP) i Edipresse Group sfinalizowały wczoraj umowę sprzedaży wydawnictwa Edipresse Polska. Burda Media Polska przejmie multimedialne i cyfrowe portfolio Edipresse Polska, w skład którego wchodzą serwisy dla kobiet, m.in. Wizaz.pl, Polki.pl, Party.pl, Viva.pl, Mamotoja.pl, Gotujmy.pl, Niania.pl i czasopisma „prawdziwe historie” oraz dwutygodniki Viva i Party (łącznie 13 tytułów). Zawarcie umowy przyrzeczonej poprzedziła zgoda prezesa UOKiK.

Od1 lipca 2022 r. stanowisko chief executive officer nowej firmy piastować będzie Maciej Klepacki, dotychczasowy dyrektor generalny Edipresse Polska. Formalne zamknięcie przejęcia oznacza połączenie obu firm w jedną organizację, która będzie działać pod nazwą Burda Media Polska. Proces integracji skoncentruje się na stworzeniu wspólnego modelu biznesowego, połączonej struktury, narzędzi i systemu wartości w oparciu o mocne strony obu organizacji: silne i zróżnicowane portfolio produktów skierowane głównie do kobiet, zaangażowane zespoły i najnowocześniejsze technologie rozwiązania, które będą dalej napędzać cyfryzację.

– Polska pozostaje dla nas kluczowym rynkiem, a ta transakcja pozwala nam przyspieszyć naszą transformację cyfrową i wraz z naszymi głównymi markami wydawniczymi stworzyć nową siłę w kobiecych segmentach Luxury i Lifestyle – mówi Tom Bureau, CEO Burda International.

– Połączenie Burda Media Polska i Edipresse Polska to jedna z największych transakcji na rynku mediów lifestyle’owych ostatnich lat. Razem chcemy wykorzystać mocne strony naszych zespołów, a powstałe po połączeniu portfolio mediowe składać się będzie z silnych tytułów prasowych, a także serwisów internetowych będących liderami w najważniejszych segmentach mediów kobiecych w Polsce – mówi Maciej Klepacki, chief executive officer Burda Media Polska.

Proces integracji będzie nadzorowany przez doświadczony zespół zarządzający składający się z Martina Weese, Interim CEO, Macieja Klepackiego, CEO, członka zarządu od 1 kwietnia 2022 r., Przemysława Kłobuta, CFO (członek zarządu), Małgorzaty Górskiej, people culture & communication director, Agnieszki Wicher-Szczesnej, managing director Luxury & Lifestyle, Michała Helmana, CCO, Jowity Żak – managing director Advisory, Food, Gardening & Crafting.

Oprócz przejęcia wydawnictwa Edipresse Polska w 2021 r. Burda Media Polska nabyła platformę e-commerce Cocolita.pl. Obie akwizycje są częścią szerszej strategii inwestycyjnej Burda International, mającej na celu przyspieszenie jej transformacji w kierunku firmy technologicznej i e-commerce w Polsce, przy jednoczesnym wzmocnieniu oferty wydawniczej z naciskiem na segment lifestyle i beauty. To także dowód na znaczenie polskiego rynku dla międzynarodowego biznesu Hubert Burda Media.