Zagranica

Burger King sprawdza fanów, wysyłając im Big Maca

Norweski Burger King zdecydował się na nietypowe wykluczenie hejterów i stworzenie grupy lojalnych fanów.

Norweski oddział Burger Kinga postanowił wytoczyć wojnę hejterom na swoim profilu w Facebooku. Żeby sprawdzić, kto spośród 38 tysięcy zarejestrowanych “fanów” jest fanem marki w rzeczywistości, Burger King proponował produkt swojego rywala – McDonald’s.

Agencja Dist Creative, która kierowała projektem, stworzyła nowy profil Burger Kinga w Facebooku, tylko dla lojalnych fanów. W pewnym momencie zaoferowała wszystkim użytkownikom Big Maca za darmo. Ci, którzy przyjęli ofertę, musieli zgodzić się na niedołączanie do nowego profilu marki, w zamian za to otrzymywali voucher na darmowego Big Maca i list pożegnalny od Burger Kinga. W ten sposób marka straciła 30 tysięcy użytkowników, pozostałe 8 tysięcy może uznać za rzeczywiście lojalnych.

(Ad Age)