Kraj

Butelka Carlsberga ponownie w akcji

W drugim etapie kampanii "Weź mnie w obroty" organizator ruszył z kolejnymi atrakcjami dla konsumentów.

Butelka Carlsberga ponownie w akcji
W ramach kolejnej odsłony działań kampanii informacyjno-społecznej “Weź mnie w obroty” organizowanej przez Carlsberg Polska (MMP24 z 21 maja) marketer zapewnia o kolejnych atrakcjach.

Fani butelek zwrotnych mogą nadal w Facebooku brać udział w Ekogrze, polegającej na wirtualnym zbieraniu butelek. Teraz mają możliwość również rozwiązać quiz, stworzyć komiks i wykazać się kreatywnością w zabawie “Wymyślaj słowa”.

Celem kampanii społecznej “Weź mnie w obroty” jest zwiększenie świadomości Polaków w zakresie ekologicznego charakteru butelki zwrotnej, zachęcenie do zwracania ich do sklepów i promowanie przyjaznej postawy wobec tego opakowania wśród handlowców. W pierwszym etapie kampanii wystartowała gra interaktywna w Facebooku, która polega na wirtualnym zbieraniu butelek do skrzynki. Po zakończeniu gry pojawia się Ekokalkulator. Do tej pory najlepszy wynik to 1129 punktów. W nagrodę zwycięzcy rozgrywek otrzymują Ekotorby uszyte z firmowych bannerów w pracowni społecznej. Kolejnymi formami rozrywki i edukacji zarazem są konkursy oraz quizy.

“Dokończ Komiks” to nowa zabawa polegająca na wymyśleniu zakończenia komiksu Marty Zabłockiej. Co dwa tygodnie na stronie internetowej kampanii pojawia się komiks o butelce zwrotnej, zawierający lukę tekstową. Zadaniem uczestników jest dokończenie historii w sposób kreatywny, pokazując przy tym ideę zwrotu butelek.
Quiz “Zostań Ekobohaterem” sprawdza wiedzę uczestników dotyczącą opakowań, ich historii
i ciekawostek. Co tydzień na stronie internetowej publikowanych jest pięć pytań związanych z kampanią. Trzy osoby, które rozwiążą quiz prawidłowo w jak najkrótszym czasie, zostają zwycięzcami edycji.
“Wymyślaj słowa” to kreatywny konkurs w facebookowym profilu kampanii. Tu zainteresowani mają największe pole do popisu. Dwa razy w miesiącu publikowane są zadania, które wymagają kreatywności i uruchomienia wyobraźni. Uczestnicy tworzą wiersze, opisują historie z życia butelki, by zdobyć jak największą liczbę polubień.
Zwycięzcy konkursów otrzymują gadżety związane z kampanią – koszulki i kubki z komiksami Marty Zabłockiej.
Upominki te są również przyznawane jako nagroda miesięczna w Ekogrze wirtualnego zbierania butelek do skrzynki w Facebooku, w której do tej pory jedyną nagrodą były Ekotorby.
Kampania “Weź mnie w obroty” potrwa do końca września. Jej organizatorem jest Carlsberg Polska. Patronat merytoryczny nad akcją objęła Fundacja Nasza Ziemia. Ambasadorem kampanii jest Piotr Rogucki, aktor i wokalista zespołu Coma.