Zagranica

Cannes Lions: Microsoft z tytułem Creative Marketer of the Year

Dotychczasowi laureaci to: Apple, Burger King, Coca-Cola, Google, Heineken, Ikea, Mars, McDonald's, Samsung i Unilever.

Przedstawiciele Cannes Lions ogłosili, że w br. uhonorują Microsoft tytułem Creative Marketer of the Year. Wyróżnienie jest przyznawane reklamodawcy, który na przestrzeni lat zgromadził nagrodzone Lwami prace i zyskał reputację twórcy odważnych, kreatywnych i innowacyjnych rozwiązań marketingowych.

Nagroda Creative Marketer of the Year została wprowadzona w 1992 r., a jej dotychczasowi laureaci to: Apple, Burger King, Coca-Cola, Google, Heineken, Ikea, Mars, McDonald’s, Samsung i Unilever.

W 2019 r. Microsoft wygrał 11 Lwów, a McCann New York “Changing the Game” dla Xbox Adaptive Controller wygrał pięć, w tym grand prix w kategoriach brand experience i activation, a także Titanium Lion. Wśród innych wyróżniających się kampanii znalazła się przygotowana przez McCann New York “Make What’s Next” z okazji Międzynarodowego Dnia Kobiet, która w 2017 r. otrzymała Szklanego Lwa za kampanie dotyczące nierówności płci. Nagrodzony został również “Survival Billboard” przygotowany przez McCann London dla Xbox/”Tomb Raider” (17 razy w 2016 r.). Lwy otrzymały ponadto: „DELQA” – instalacja stworzona przez Listen New York; Y&R Colombia Bogotá/Wunderman Colombia “FIFA 14”; “Xbox Design Lab Originals: The Fanchise Model” dla Xbox Design Lab – siedem Lwów, w tym Creative eCommerce Lion Grand Prix.

Microsoft zostanie uhonorowany podczas transmisji Cannes Lions Live, która odbędzie się w dniach 21-25 czerwca 2021 r.