Duński koncern browarniczy Carlsberg, który jest oficjalnym sponsorem UEFA Euro 2016, czyli przyszłorocznych piłkarskich mistrzostw Europy, które odbędą się we Francji, szykuje z ich okazji kampanię marketingową.
Twarzą kampanii marki Carlsberg został znakomity duński były bramkarz Peter Schmeichel, który weźmie udział w wielu wydarzeniach odbywających się przed i w trakcie finałów.
Carlsberg chce zaangażować kibiców za pośrednictwem kanałów cyfrowych przed i podczas turnieju. Po raz pierwszy kibice z całego świata, oprócz możliwości uczestniczenia w głosowaniu internetowym na UEFA.com, będą mieli szansę zagłosować za pośrednictwem mediów społecznościowych na Człowieka Meczu Carlsberga (“Carlsberg Man of the Match”) każdego z 51 spotkań turnieju. Mechanika głosowania będzie powiązana z rozmowami kibiców prowadzonymi w czasie rzeczywistym, a także zapewni im łatwy dostęp do platformy głosowania, umożliwiając większy wpływ na to, kto wygra.
Z kolei dzięki konkursowi „Play on the Pitch” kibice, w tym również z Polski, będą mogli wygrać unikatową, oferowaną przez markę Carlsberg, nagrodę. Będzie nią możliwość zagrania na boisku Stade de Lyon zaledwie dzień po obejrzeniu odbywającego się tam półfinału. Zwycięzcy konkursu z całej Europy wezmą udział w piłkarskich aktywnościach, takich jak Crossbar Challenge i Bungee Football, mierząc się z legendami futbolu z poprzednich mistrzostw Europy.
– W Polsce już w sierpniu rozpoczęliśmy pierwszą promocję dla pełnoletnich konsumentów piwa Carlsberg, którzy co tydzień mają szansę wylosować ekskluzywny pakiet VIP, obejmujący dwa bilety na mecz ćwierćfinałowy UEFA Euro 2016, zakwaterowanie, wyżywienie i przeloty. Obecnymi i kolejnymi aktywnościami chcemy umożliwić fanom naszych marek zdobycie biletów, by mogli osobiście podziwiać piłkarskie zmagania i poczuć niesamowitą energię tej imprezy – podkreśla Krzysztof Łojek, menedżer marki Carlsberg.
O aktywnościach Carslberga związanych z UEFA Euro 2016 pisaliśmy w MMP24.pl w połowie października br.
Reklamowo dla Carlsberga w Polsce pracuje m.in. PHD Media Direction.