Ogłoszona w ramach odbywającego się 9 listopada w Paryżu wydarzenia Digital Day strategia dalszej transformacji cyfrowej grupy Carrefour do 2026 r. opiera się na podejściu “data-centric, digital first”. Obejmuje cztery kluczowe obszary: przyspieszenie rozwoju handlu elektronicznego, intensyfikację działań marketingowych w sklepach z wykorzystaniem analizy danych, cyfryzację usług finansowych (grupa ma własne banki we Francji, Belgii, Hiszpanii, Brazylii i Argentynie) oraz transformację cyfrową tradycyjnych operacji detalicznych.
W ciągu pięciu lat grupa zamierza potroić wartość transakcji (GMV) w swoich kanałach e-commerce do poziomu 10 mld euro. Inwestycje w cyfryzację do 2026 r. mają wzrosnąć o 50% i wynieść 3 mld euro (średnio 600 mln euro rocznie wobec 400 mln euro obecnie). Grupa stworzy też fundusz venture capital w celu wspierania start-upów związanych z innowacjami w handlu detalicznym.
– Po udanym pierwszym planie transformacji chcemy teraz przekształcić Carrefour z tradycyjnego detalisty posiadającego możliwości w zakresie e-commerce w cyfrową firmę handlu detalicznego, która opiera całą swoją działalność oraz model tworzenia wartości na technologiach cyfrowych i danych – deklaruje CEO Alexandre Bompard.
W ramach nawiązanego globalnego strategicznego partnerstwa z Meta Carrefour udostępni 320 tys. pracowników platformę komunikacyjną Workplace Facebooka. Współpraca między firmami pozwoli również na rozwój nowych formatów e-gazetek promocyjnych. Plany zakładają także zapewnienie klientom sieci spersonalizowanych doświadczeń poprzez platformy WhatsApp i Messenger. Wspólne działania z Meta mają być prowadzone na dziewięciu rynkach (Francja, Włochy, Hiszpania, Rumunia, Polska, Belgia, Tajwan, Argentyna, Brazylia).
Ponadto do 2024 r. wszyscy pracownicy grupy mają przejść szkolenia cyfrowe (ok. 100 tys. osób rocznie) w ramach Digital Retail University we współpracy z Google.
Carrefour ogłosił również, że jego działalność e-commerce będzie neutralna pod względem emisji dwutlenku węgla do 2030 r., dziesięć lat przed wyznaczonym celem dla całej grupy. Neutralny ma być cały procesu zakupu w e-handlu – od kliknięcia w link do dostawy.