Według “Challenges” Alexandre Bompard, prezes Carrefoura, nosi się z zamiarem sprzedania spółek zależnych sieci na Tajwanie i w Polsce. Jak donosi paryski tygodnik ekonomiczny, przeprowadzenie audytu tych spółek zlecono KPMG.
Rzeczniczka grupy Carrefour potwierdziła jedynie, że spółka rozpoczęła przegląd swoich międzynarodowych spółek zależnych i możliwych konsolidacji, aliansów lub zbycia niektórych aktywów. “Ten przegląd strategiczny dopiero się rozpoczął i Carrefour zaprzecza, jakoby podjęto jakiekolwiek decyzje o sprzedaży aktywów” – powiedziała.
Największy europejski detalista spożywczy rozpoczął wdrażanie pięcioletniego planu reorganizacji w styczniu 2018 r. Carrefour, podobnie jak inne sieci handlowe, dąży do cięcia kosztów i rozwinięcia sprzedaży online, by móc stawić czoła nowym rywalom, przede wszystkim Amazonowi.