Zagranica

Marketing

Carrefour z Daphni zakładają Dastore

Nowy fundusz VC, dysponujący na starcie 80 mln euro, będzie inwestować w start-upy oferujące cyfrowe rozwiązania w handlu detalicznym.

W nowym przedsięwzięciu Carrefour, francuski gigant handlu detalicznego, współpracuje z założoną w 2015 r. firmą venture capital Daphni zarządzającą portfelem inwestycyjnym o wartości ok. 500 mln euro. Głównym celem Dastore jest inwestowanie na wczesnym etapie rozwoju w start-upy oferujące innowacyjne rozwiązania z obszaru e-commerce, logistyki i usług finansowych w handlu detalicznym, zwłaszcza w powiązaniu z branżą spożywczą.

W 2021 r. obroty Carrefoura wyniosły blisko 81,3 mld euro, z czego ponad połowa została wygenerowana poza Francją. Pod szyldem sieci działa obecnie 13 tys. sklepów na niemal 40 rynkach. Szacuje się, że Carrefour dociera rocznie do 104 mln gospodarstw domowych na świecie.