Kraj

Marketing

Top news

CCC mocno tnie koszty marketingu

Budżet będzie mniejszy o jedną trzecią.

W roku finansowym zakończonym 31 stycznia br. grupa CCC, największy krajowy sprzedawca obuwia o rocznych przychodach rzędu 9 mld zł, na reklamę i marketing wydała blisko 350 mln zł. W przyszłym roku chce na tym zaoszczędzić 115 mln zł.

Firma chce oszczędzać głównie poprzez spowolnienie tempa otwarć nowych sklepów pod szyldami CCC i HalfPrise – tu oszczędności kosztowe mają wynieść 310 mln zł.

Grupa CCC jest pod ścianą – nie jest w stanie na bieżąco regulować swoich zobowiązań i musiała prosić banki o wydłużenie spłat kredytów o wartości ćwierć miliarda złotych, podobnie jak posiadaczy jej obligacji o wartości ponad 200 mln zł.

Jak wyjaśnia zarząd CCC, powodem kłopotów stało się “zaburzenie popytu, zwłaszcza w I kwartale” (efekt wybuchu wojny w Ukrainie i jej konsekwencji) i silna presja cenowa (efekt inflacji redukującej siłę nabywczą konsumentów).

Produkcje reklamowe dla CCC wykonywało m.in. studio Warsaw Creatives, a zakupem mediów zajmuje się dom mediowy Value Media (Group One).