Kraj

CCC wprowadza opcję wyszukiwania obrazem

Sztuczna inteligencja ma wspierać konsumentów w zakupach online.

Sieć obuwnicza CCC wprowadza nową funkcjonalność, której celem jest ułatwienie zakupów online – wyszukiwanie produktów na podstawie zdjęcia. Usługa dostępna nieco wcześniej w iOS teraz doczekała się publikacji na wszystkie kanały komunikacji – platformę Android, sklep internetowy CCC.eu oraz Messenger. Konsument może teraz zrobić dowolne zdjęcie obuwia czy torebki i za pomocą wyszukiwarki obrazu zobaczyć najbardziej podobne produkty w ofercie CCC. 
Z rozwiązania udostępnionego w sklepie internetowym CCC.eu mogą w pierwszej kolejności skorzystać użytkownicy w Polsce i na Węgrzech. To spersonalizowana dla CCC wersja technologii wykorzystywanej w Google Lens, która opiera się na zastosowaniu analizy obrazu przez głębokie sieci neuronowe. Algorytm identyfikuje charakterystyczne cechy danego produktu oraz wyszukuje najbardziej podobne ze zbioru produktowego sklepu. Potrafi też rozpoznać i wyodrębnić wszystkie produkty znajdujące się na zdjęciu, będące jednocześnie w ofercie sklepu. Dzięki temu użytkownik może wybierać np. buty i torebkę, w sytuacji gdy oba te produkty znajdują się na jednym zdjęciu. 
Grupa CCC posiada w swoim portfolio łącznie ponad 60 witryn e-commerce, część z nich to jeszcze wewnętrzne start-upy. Równolegle z intensywnym rozwojem mobilnych kanałów sprzedaży Grupa wprowadza szereg wirtualnych rozwiązań mających odpowiedzieć na zmieniające się potrzeby klienta, który dziś funkcjonuje na styku świata online i offline.