Kraj

Celebryci nie zachęcają do oglądania wideo w sieci

Z przeprowadzonego przez Newsrm.TV badania wynika, że najbardziej popularną formą zachęty do obejrzenia wideo w internecie okazuje się polecenie materiału przez znajomych.

Celebryci nie zachęcają do oglądania wideo w sieci
Tylko 5 proc. Polaków deklaruje, że wystąpienie celebryty, blogera bądź vlogera zdecydowanie zachęca ich do obejrzenia materiału wideo w internecie. Natomiast dla blisko 80 proc. respondentów o wiele ważniejsze okazują się rekomendacje przekazane przez znajomych. Takie wyniki zostały przedstawione w raporcie pt. “Tradycyjna telewizja nie ma szans na sukces w sieci” opublikowanym na zlecenie telewizyjnej agencji informacyjnej – Newsrm.TV.

Z przeprowadzonego badania wynika, że najbardziej popularną formą zachęty do obejrzenia wideo w internecie okazuje się polecenie materiału przez znajomych. Opinia przyjaciół w największym stopniu wpływa na decyzje młodych do 25. roku życia. Natomiast w przypadku “gwiazd” aż 40 proc. Polaków mówi, że ich udział zdecydowanie nie wpływa na oglądalność materiału wideo.

Również udział eksperta, autorytetu w branży o wiele bardziej zachęca respondentów do obejrzenia wideo w internecie. Ten rodzaj rekomendacji brany jest pod uwagę w takim samym stopniu przez najmłodszych jak i najstarszych respondentów (po 70 proc. w tych dwóch grupach wiekowych). Niewielką różnicę można jednak zauważyć, jeśli weźmiemy pod uwagę płeć. Mężczyźni częściej niż kobiety przywiązują wagę do wystąpień ekspertów w oglądanych materiałach wideo (mężczyźni – 66 proc., kobiety – 59 proc.).

Celebryci nie zachęcają do oglądania wideo w sieci
Autorzy raportu zapytali Polaków również o to, jak duża liczba odtworzeń przez innych internautów wpływa na ich decyzje podejmowane w internecie. Uzyskane wyniki wskazują, że liczba wyświetleń danego wideo jest brana pod uwagę przez połowę respondentów z niewielką przewagą wśród mężczyzn (52 proc., kobiety – 48 proc.). Znaczenie popularności materiału w sieci odgrywa przy tym znacznie większą rolę wśród młodszych respondentów, tracąc na znaczeniu wraz z wiekiem widzów.

Niniejsze badanie zostało przeprowadzone na zlecenie Newsrm.TV przez ośrodek badania opinii publicznej IQS 96 w dniach 19-21.05.2015 r. z wykorzystaniem ankiety internetowej techniką RTS na próbie 1 tys. polskich internautów w wieku 15 lat i więcej, dobranej w sposób losowo-kwotowy.