Kraj

Marketing

Chmura Krajowa zmienia się w OChK

Nowe logo OChK i claim “We know the cloud” ma podkreślić kompetencje zespołu i doświadczenia zgromadzone w zrealizowanych już projektach chmurowych.

Operator Chmury Krajowej zaprezentował nowe logo i stronę internetową, stawiając w komunikacji na używanie skrótu OChK. Za opracowanie logo i identyfikacji wizualnej OChK odpowiada Pod Prąd Studio.

– W ciągu zaledwie czterech lat obecności na rynku zbudowaliśmy zwinną organizację o unikalnych kompetencjach, która realizuje projekty chmurowe w każdym segmencie rynku z firmami różnej wielkości, od korporacji po szybko rosnące start-upy. Nowe, proste logo będące skrótem naszej nazwy, wspiera spójną komunikację do obecnych i przyszłych klientów, niezależnie od tego, gdzie prowadzą swoją działalność – mówi Michał Potoczek, CEO OChK.

Chmura Krajowa (obecnie OChK) rozpoczęła działalność operacyjną wiosną 2019 r. i w ciągu pierwszego roku funkcjonowania podpisała strategiczne partnerstwa z Google i Microsoftem. Obaj potentaci na rynku usług chmurowych podjęli decyzje o strategicznych inwestycjach w polski rynek. Polski region Google Cloud został uruchomiony w 2021 r., a otwarcie regionu Microsoft Azure planowane jest na rok bieżący.

OChK dostarcza usługi dla ponad 200 firm, a przychody ze sprzedaży przekroczyły w 2022 r. 200 mln zł. Wśród klientów ma podmioty z rynku publicznego, m.in. Ministerstwo Finansów i Krajowa Izba Rozliczeniowa, firmy produkcyjne i usługowe jak Animex czy Veolia, instytucje finansowe jak ING Bank Śląski, marki działające w sektorze e-commerce, w tym Modivo, Morele czy eBilet oraz start-upy, m.in. Synerise, Booksy, Brainly i Spyrosoft.