Kraj

Ciszę reklamową przerwali tylko pojedynczy klienci

Stacje komercyjne niewiele zyskały, przywracając reklamy.

Tylko Cyfrowy Polsat, Reckitt Benckiser i Coty oraz Europejski Fundusz Społeczny były we wtorek 13 kwietnia aktywne reklamowo w telewizji.

Poza pojedynczymi GRP wyemitowanymi przez innych marketerów na wynik za cały wtorek (332 eq GRP w grupie 16-49 lat) złożyły się kampanie Cyfrowego Polsatu na antenie Polsatu, a także Reckitt Benckisera (głównie Polsat) i Coty (TVN) oraz Europejskiego Funduszu Społecznego, który w obu stacjach reklamował maturę z matematyki.

Przypomnijmy, że Polsat od przedwczoraj od ok. 14 zdecydował się na wznowienie możliwości prowadzenia kampanii, TVN zaczął je emitować w godzinach wczesnowieczornych. Decyzją zarządu TVP do końca żałoby narodowej przedłużyła ciszę reklamową na antenie wszystkich swoich stacji.

Jak oceniają domy mediowe, gdyby reklamodawcy zachowali dotychczasową postawę i przez ok. 9 dni utrzymała się cisza reklamowa, w stacjach nie pojawi się ok. 2,5 proc. rocznej liczby GRP, co przy uwzględnieniu sezonowości cenowej oznaczać może ok. 3 proc. ich rocznego przychodu. Dla każdej z głównych telewizji w skali netto oznacza to kilkadziesiąt milionów złotych.