Kraj

Cityboard Media chce interwencji SAR-u

Firma outdoorowa uważa, że może zachodzić konflikt interesów między domem mediowym a inną firmą outdoorową. Wniosek złożony do SAR dotyczy Stroera i MEC-u.

Cityboard Media wystąpił do Stowarzyszenia Komunikacji Marketingowej SAR z prośbą o zajęcie stanowiska w kwestii wystąpienia potencjalnego konfliktu interesów oraz zagrożenia niezależności oceny i transparentności we współpracy pomiędzy domem mediowym a klientem. We wniosku powołuje się na “(…) bliskie więzi personalne między członkiem zarządu jednego z dostawców mediów, odpowiedzialnego za sprzedaż, a dyrektorem jednego z największych domów mediowych, mającego bezpośredni wpływ na rekomendację i wybór dostawców (…)” – czytamy w informacji. Sprawa dotyczy osób pracujących w Stroer Media i MEC. Dokładnych personaliów osób firma nie podaje. W odniesieniu do tej informacji przedstawiciele MEC informują, że za negocjacje z dostawcami odpowiada GroupM. W przyszłym tygodniu ma spotkać się Klub Mediowy działający w ramach SAR-u, który ma zająć się wspomnianym wnioskiem. Jak mówi Paweł Tyszkiewicz, pełnomocnik zarządu SAR, do tej pory w Polsce nie było ustanowionych przepisów, które regulowałyby tego typu sytuacje. Zazwyczaj takie zasady sieci ustalały odgórnie.
Do momentu zamknięcia tego wydania MMP24 nie udało nam się uzyskać komentarza w tej sprawie od Stroera.
 
wsp. KW