Kraj

Coalition for Better Ads standaryzuje reklamę wideo online

Okres przejściowy dla firm z Programu Better Ads Experience wynosi cztery miesiące.

Coalition for Better Ads (CfBA) wprowadziła standardy dotyczące formatów statycznych w środowiskach PC i mobile, obecne zaś regulują szczegółowo obszar wideo. Dotyczy on konkretnie krótkich treści wideo, których długość nie przekracza 8 minut. Zgodnie z wypracowanym przez CfBA standardem niedozwolona będzie emisja tzw. mid-rolli, czyli reklam internetowych w formacie wideo, które startują w trakcie emisji oglądanego przez
użytkownika materiału jako ich przerywnik. Wykluczone zostały wszystkie formaty tego typu.

Kolejnym ograniczeniem jest długość reklamy lub bloku reklamowego, które mogą pojawić się przed rozpoczęciem treści wideo w formie reklamy typu pre-roll. Maksymalna długość została ograniczona do 61 s. Dodatkowo, jeśli blok reklamowy lub pojedynczy spot znajdują się w przedziale 31-61 s, musi być dostępna opcja pominięcia spotu po 5 s.

Ostatnim obostrzeniem jest rozmiar reklam display przykrywających treść wideo w trakcie ich odtwarzania. Tutaj standard zabrania umiejscowienia tego typu reklam po środku odtwarzanej treści i ogranicza ich wielkość do 20% wielkości playera.

Wszystkie podmioty należące do Programu Better Ads Experience będą przestrzegać okresu przejściowego nie
krótszego niż cztery miesiące.