Kraj

Coca-Cola czeka na 40 tys. fanów w Krakowie

Marketer przygotowuje się do sierpniowego Coke Live Music Festival.

Będzie to już szósta edycja tej jednej z największych “brandowych” imprez muzycznych w Europie. W tym roku w Krakowie wystąpią m.in. Kanye West, Interpol, The Kooks, White Lies, Q-Tip, co może przyciągnąć około 40 tys fanów, w tym wielu z zagranicy. Podobny rezultat festiwal osiągnął rok i dwa lata temu. Warto przypomnieć, że w 2006 r. festiwal odwiedziło 15 tys. osób.

W najbliższych dniach ruszy ogólnopolska telewizyjna kampania reklamowa prezentująca artystów, którzy zagrają na Coke Live Music Festival, rozpocznie się też ogólnopolska kampania outdoorowa (billboardy i citylighty), która w sierpniu skoncentruje się na terenie Krakowa oraz Warszawy. Planowane jest silne wsparcie w internecie oraz działania PR.

Spot telewizyjny przygotowała agencja McCann Erickson, outdoor – Alter Art, a działania PR prowadzi Edelman. Za zakup mediów odpowiada dom mediowy Starcom, za działania w internecie agencja K2.

W tegorocznej edycji imprezy nowością będzie strefa piłkarska z atrakcjami dla publiczności związana z faktem, że Coca-Cola jest sponsorem Euro 2012. Prowadzona będzie też akcja ekologiczna “Nie zatrzymuj. Przetwarzaj”. W zamian za zebrane kubki uczestnicy festiwalu mogą otrzymać gadżety w 50 proc. wykonane z przetworzonych butelek PET, np. koszulki.

Coke Live Music Festival to jeden z największych tego rodzaju projektów wizerunkowych Coca-Coli na świecie. Krakowski festiwal jest adresowany do core targetu marki, czyli osób w wieku 16-24 lata. Organizatorem imprezy jest agencja Alter Art.