Kraj

Coca-Cola i Fundacja Sukcesu Pisanego Szminką z myślą o młodych i wyborze drogi zawodowej

Startuje kampania realizowana pod hasłem #wybieram.

%7B%22width%22%3A418%2C%20%22height%22%3A250%2C%20%22allowfullscreen%22%3A%22true%22%2C%20%22allowscriptaccess%22%3A%22always%22%2C%20%22wmode%22%3A%22transparent%22%2C%20%22type%22%3A%22application%2Fx-shockwave-flash%22%2C%20%22src%22%3A%22http%3A%2F%2Fwww.youtube.com%2Fv%2FtSFS2htWBqM%22%7D
Startuje kampania edukacyjna #wybieram, prowadzona przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką w partnerstwie z Coca-Cola. Kampania ma odpowiedzieć na problem wyzwań, jakie młodym stawia obecnie i stawiać będzie rynek pracy. 
Ponad 60% dzieci będzie w przyszłości pracować w zawodach, które jeszcze nie powstały – prognozuje Uniwersytet Oksfordzki. Dlatego pierwsze wybory zawodowe mają związek z sugestiami rodziców albo polegają na przypadku. Celem działań edukacyjnych jest pomoc młodym Polakom w podejmowaniu tych trudnych i odpowiedzialnych decyzji, w zgodzie ze sobą i swoimi zainteresowaniami.
Kampania #wybieram jest kierowana do młodych osób w wieku 15-29 lat i jest częścią globalnej inicjatywy Coca-Cola #wciazzmieniamy.

Spot kampanii #wybieram kończy się wezwaniem “Wybieraj świadomie, kim chcesz być” i kieruje młodych na dedykowaną platformę YEP (yep.academy), prowadzoną przez Fundację Sukcesu Pisanego Szminką przy wsparciu Coca-Coli. YEP.Academy to kompleksowy program dla młodych osób, który oferuje testy predyspozycji zawodowych, kalkulatory płac, obszerną bazę ofert stażów i pracy oraz ciekawych wydarzeń z całej Polski, a także liczne artykuły i porady. 

Za koncepcję kreatywną, produkcję spotu oraz mediaplan odpowiada On The Wave Digital.

Młodzi, którzy chcieliby sprawdzić, jak w praktyce wygląda praca na danym stanowisku, mogą wziąć też udział w organizowanym przez Coca-Cola programie mentoringowym. Oferuje on możliwość skorzystania z wiedzy pracowników Coca-Cola, poznania ścieżki zawodowej w wybranym obszarze oraz zasięgnięcia porad od doświadczonych osób. Do tej pory odbyło się blisko 100 spotkań w ramach programu mentoringowego. Dla młodych dostępny jest także tzw. job shadowing. Umożliwia on towarzyszenie pracownikowi Coca-Cola w trakcie dnia pracy, dzięki czemu osoba szkoląca się może zobaczyć, jak wygląda praca na danym stanowisku. Wszystkie te świadczenia realizowane są w ramach programu YEP.