Zagranica

Reklama

Marketing

Coca-Cola nie zareklamuje się podczas Super Bowl i zimowych igrzysk olimpijskich

Decyzja Coca-Coli o nieobecności na igrzyskach w Pekinie ma związek z nieprzestrzeganiem praw człowieka w Chinach.

Coca-Cola Co. już drugi rok z rzędu nie weźmie udziału jako reklamodawca w Super Bowl – to wiadomość potwierdzona przez rzeczniczkę firmy. Według nieoficjalnych informacji firma nie będzie także prowadzić globalnej kampanii podczas zimowych igrzysk olimpijskich w Pekinie, które rozpoczynają się 4 lutego br. Amerykański gigant napojowy tradycyjnie emituje spoty podczas obu tych wydarzeń sportowych.

Decyzja Coca-Coli w sprawie igrzysk wiąże się z krytyką spadającą na Chiny za łamanie praw człowieka, w tym Ujgurów, mniejszości muzułmańskiej. Inni wielcy sponsorzy olimpijscy, w tym Airbnb, Intel, Procter & Gamble i Visa, zachowują w br. dużą wstrzemięźliwość w działaniach marketingowych związanych z zimową olimpiadą.

Koszt reklam na Super Bowl należy do najwyższych na świecie (w br. mówi się o 6,5 mln dol. za 30 sekund). 56. finał rozgrywek o mistrzostwo zawodowej ligi futbolu amerykańskiego NFL (Super Bowl LVI) odbędzie się 13 lutego 2022 r. na SoFi Stadium w Inglewood w Kalifornii. Wielki rywal Coca-Coli, Pepsi, także nie zamierza emitować spotu podczas Super Bowl, ale kieruje duży budżet marketingowy na sponsorowanie koncertu w przerwie meczu (half time show).

Na ilustracji powyżej kadr z reklamy prezentowanej przez Coca-Colę podczas Super Bowl w 2013 r.